دفاع تمام عیار نماینده تفت و میبد از وزیر صمت !
دفاع تمام عیار نماینده تفت و میبد از وزیر صمت !

میرمحمدی، نماینده تفت و میبد در مجلس در جلسه استیضاح وزیر صمت با قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس به صورت جانانه ای از فاطمی امین دفاع کرد و مخالفت خود را با برکناری وی اعلام کرد. سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز به عنوان مخالف استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، […]

میرمحمدی، نماینده تفت و میبد در مجلس در جلسه استیضاح وزیر صمت با قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس به صورت جانانه ای از فاطمی امین دفاع کرد و مخالفت خود را با برکناری وی اعلام کرد.


سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز به عنوان مخالف استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: امروز در جریان استیضاح آمارهای مربوط به معدن، تولید، صادرات را خلاف و غلط خواندند؛ ما به کجا داریم می‌رویم؟ همه در یک کشتی نشستیم، هر کسی هم جایگاه خود را دارد. ما اجازه نداریم برای اینکه فاطمی امین را استیضاح کنیم جلوی تمامی دستاوردهای نظام، علامت سوال بگذاریم. با فاطمی امین مشکل داریم حرف دیگری است اما با نظام که مشکل ندارید که آنقدر در رسانه‌های داخلی و خارجی علیه‌اش کار می‌کنید و جلوی عملکرد دولت علامت سوال می‌گذارید؟

وی افزود: پشت این تریبون مقدس حاضر می‌شوید و بخاطر اینکه علیه فاطمی امین رای دهید حرف‌هایی می‌زنید و بعد هم مصاحبه می‌کنید که چهار ماه پیش ۷۵ خودرو به نمایندگان داده شده است. شما یکی از ارکان نظام را زیر سوال می‌برید، چه پاسخی به این اتهامات دارید؟ یک مورد بگویید که کدام نماینده خودرو شاسی بلند گرفته است؟ اینها را اعلام کنید نه اینکه با مصاحبه‌هایتان علیه مجلس جوسازی کنید.

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه استیضاح حق مسلم مجلس است، گفت: نباید بخاطر استیضاح آمارهای خلاف واقع بدهید و یا اینکه حرف‌هایی بزنید همچون اینکه این وزیر و وزارت صمت همه دولت را زمین گیر کرده است. این چه حرفی است؟ آیا همه دولت واقعا زمین گیر شده است؟

میر محمدی ادامه داد: در حرف‌هایتان خیلی راحت می‌گویید که فاطمی امین افراد نزدیک به خود را در وزارتخانه آورده است خب نام این افراد را بگویید. یا اینکه می‌گویید فلان مستند پیش من است و این حجت شرعی نمایندگان است. این چه مستندی است که دادگاه صالحه بررسی نکرده و همکاران هم آن را ندیده‌اند و شما آن را به عنوان حجت شرعی بیان می‌کنید؟ این عبارات در شأن ما نیست ،کمی دقت و تامل داشته باشید. اجازه ندهید که زیر سوال بروید.

این نماینده مجلس گفت: در همین وضعیت یک نماینده اعلام می‌کند که تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شده است. بعد از آن رئیس مجلس، هیات رئیسه، سخنگوی هیات رئیسه و وزیر صمت تکذیب می‌کنند و حتی نامه به دادستانی نوشته می‌شود. هیات نظارت هم تکذیب می‌کند اما فردایش یک نماینده دیگر که اتفاقا جزو استیضاح کنندگان است در پاسخ به سوالی درباره ۷۵ خودروی شاسی بلند می‌گوید که در چهار ماه پیش وقتی قرار به استیضاح فاطمی امین بود آمار ۴۰ به ۶۰ بود اما اتفاق عجیبی افتاد و ناگهان شرایط تغییر کرد؛ آیا با این حرف‌ها چیزی از مجلس انقلابی باقی می‌ماند. سال آخر مجلس است بگذارید بدون حاشیه کارها را پیش ببریم که به خدا موفق می‌شویم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت مردمی و مجلس انقلابی با کمک هم می‌توانند کارها را پیش ببرند پس آدرس غلط به مردم ندهید، قرار نیست که با استیضاح و عزل وزیر یخچال و خودرو ارزان شود؛ منطقی صحبت کنیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: چه اتفاقی افتاده که ۱۸۸ رای اعتماد مجدد به فاطمی امین دوباره تبدیل به استیضاح شد. در سال‌های گذشته وزارت صمت یکی از بی ثبات‌ترین وزارتخانه‌ها بود که چند وزیر و سرپرست در آن آمد. عمدتا ساده‌ترین راهکار یعنی استیضاح تدبیر می‌شد حالا خودمان نظارت کنیم آیا این اقدام راهبرد صحیحی بوده و وضعیت را بهتر کرد؟ این مشکلات بیش از آنکه به عملکرد وزارت صمت مرتبط باشد به وضعیت کلان اقتصادی ارتباط دارد.

میرمحمدی با بیان اینکه انتقادات به وضعیت کیفیت خودرو درست است، گفت: سوال این است که آیا وضعیت کیفیت خودرو مربوط به دوره دولت آقای رئیسی و عملکرد فاطمی امین است؟ سالیان سال است که همه از کیفیت خودرو ناراضی هستند اما مگر نگاه وزیر صمت به سمت افزایش تولید نیست. وزیر در حال عملیاتی کردن وعده‌هاست بطوریکه تولید خودرو از ۷۰۰ هزار به بیش از یک میلیون رسیده است. مطالبه کیفیت خودرو هم به حق است.

وی با بیان اینکه هجمه علیه مجلس ناجوانمردانه است، گفت: تحویل خودرو به نمایندگان و طرح ادعاهای کذب علیه شخص وزیر عادی نیست. چه اتفاقی مگر افتاده است؟ البته که در سخن موافقان و مخالفان وزیر همه اذعان بر این نکته بود که فاطمی امین فسادستیز و وزیری فعال و میدانی و پاکدست است. مگر می‌شود فردی نقطه ضعف نداشته باشد. ایشان برای مبارزه با فساد به میدان آمده است. از آقای رئیسی می‌خواهیم که از وزرایش برای مبارزه با مافیای خودرو حمایت کند تا بتوانند در عرصه فسادستیزی موفق باشند.

میرمحمدی در پایان گفت: پیام استیضاح وزیر و جوسازی‌های کذب صورت گرفته پیام همدلی، همفکری و هم افزایی بین دو قوه و حل مشکلات مردم نیست پس از وزیر حمایت کنید و به استیضاح او رای ندهید تا وزیر به وظایف خود عمل کند و نقاط ضعفش را هم برطرف کند.

انتهای پیام