جوابیه شورای بخش مرکزی میبد به معاون شهردار میبد
جوابیه شورای بخش مرکزی میبد به معاون شهردار میبد

شورای اسلامی بخش مرکزی میبد در خصوص عواید حاصل از حریم شهر و هزینه کرد آن بر اساس تبصره ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداریها جوابیه ای صادر نمود. با سلام خدمت معاون محترم شهردار میبد پیرو جوابیه جنابعالی به بخشدار محترم مرکزی میبد در خصوص عواید حاصل از حریم شهر و هزینه کرد آن بر […]

شورای اسلامی بخش مرکزی میبد در خصوص عواید حاصل از حریم شهر و هزینه کرد آن بر اساس تبصره ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداریها جوابیه ای صادر نمود.


با سلام خدمت معاون محترم شهردار میبد

پیرو جوابیه جنابعالی به بخشدار محترم مرکزی میبد در خصوص عواید حاصل از حریم شهر و هزینه کرد آن بر اساس تبصره ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداریها به اطلاع می رساند:

اولا؛ اصلاحیه تبصره ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداریهاش مصوب سال ۱۳۷۲ می باشد و ضمن این که منسوخ نشده در تمام کشور نیز اجرا می شود.

(متن تبصره ۳ ماده ۹۹ :
– شهرداریهای سراسر کشور مکلفند علاوه بر اعتبارات دولتی حداقل هشتاد درصد از عوارض و درآمدهایی را که از حریم استحفاظی شهرها‌ کسب می‌نمایند با نظارت فرمانداری و بخشداری ذیربط در جهت عمران و آبادانی روستاها و شهرکهای واقع در حریم خصوصاً در جهت راه‌سازی،‌آموزش و پرورش، بهداشت، تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی هزینه نمایند.
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده (‌شامل الحاق یک بند و ۳ تبصره) در جلسه روز یکشنبه اول اسفند ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس‌شورای اسلامی تصویب و درتاریخ ۱۳۷۲.۱۲.۱۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
‌رئیس مجلس شورای اسلامی – علی‌اکبر ناطق نوری)

دوما؛روستاهای بخش مرکزی میبد که همگی در حریم شهر واقعند از محل این تبصره و ماده که شهرداری میبد سالهاست مبالغ زیادی را دریافت می نماید تاکنون محروم گردیده اند و شایسته است شهرداری سهم خود را برای هزینه در این روستاها که سالها انباشته شده پرداخت نماید.

چراکه به نظر می رسد آسفالت جاده مزرعه کلانتر از آسفالت حد فاصل میدان فلسطین تا میدان شهرداری ارجح تر است.

در پایان شورای اسلامی بخش مرکزی میبد این حق را برای خود لازم و واجب میداند تا حق و حقوقات چندین ساله خود را پیگیری نماید .

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

شورای اسلامی بخش مرکزی میبد