مشکل آلایندگی و کم آبی باید به دست نخبگان حل شود
مشکل آلایندگی و کم آبی باید به دست نخبگان حل شود

دکتر ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به مشکل بزرگ آلایندگی در استان گفت: مهمترین مشکل ما در استان، مشکل آلایندگی و مشکل کم آبی است که باید به دست شما حل شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، دکتر ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم […]

دکتر ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به مشکل بزرگ آلایندگی در استان گفت: مهمترین مشکل ما در استان، مشکل آلایندگی و مشکل کم آبی است که باید به دست شما حل شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، دکتر ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم تقدیر از نخبگان و برترین های میبدی با تأکید بر شناسایی نخبگان و شکوفاکردن استعادهای آنها اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بنیاد ملی نخبگان، بحث تمرکززدایی است، در این استراتژی بنیاد ملی نخبگان فقط به استعداد نخبه گان شهرهای بزرگ و پایتخت توجه نمی‌کند بلکه در تمام نقاط کشور به حمایت از نخبگان و شناسایی آنها می پردازد.

باقری مقدم در ادامه از حمایت ویژه نخبگان خبرداد و گفت: بوسیله طرح هایی همچون رصد نخبگان توسط اساتید دانشگاه و معلمان به شناسایی استعدادهای برتر کشور می پردازیم.

وی با تأکید بر تمرکز بیشتر بر روی استعداد دانش آموزی از طرح جایگزینی خدمت سربازی ما با کمک طرح پژوهشی ویژه پسران خبر داد و گفت: براساس ادله و آمارهای بین‌المللی ده درصد از ظرفیت دانش‌آموزان کشور،را جزو استعدادهای برتر می‌دانیم که فقط یک و نیم درصد در مدارس سمپاد مورد حمایت بودند و حدودا یک تا یک و نیم درصد هم در مدارس دولتی مشغول فعالیت علمی هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر شناسایی نخبگان بی بضاعت یا در مناطق با بضاعت کم اظهار داشت: باهماهنگی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی درصدد هستیم تا به صورت کاملا فرد به فرد از این دانش آموزان حمایت کنیم.

دکتر باقری مقدم با اشاره به موفقیت این بنیاد در طرح بورسیه صنعتی خطاب به نخبگان گفت: در کارخانجات صنعتی استان،  هفته ای دو روز از مزایای طرح برخوردار می شوید که از این طریق هم آینده شغلی شما تضمین می شود و هم با صنایع مختلف آشنا می شوید.

وی با اشاره به مشکل بزرگ آلایندگی در استان گفت: با این همه ظرفیت و استعداد هنوز مشکلات زیادی در استان وجود دارد و مشکلات انتظار می‌کشند تا توسط شما نخبگان حل شود که مهمترین مشکل ما در استان، مشکل آلایندگی و مشکل کم آبی است که باید به دست شما حل شود.

در پایان این مراسم، از نخبگان برتر کنکور در سالهای ۹۸-۱۴۰۱ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : خبرنگار: سمیه فلاح