رتبه نخست جمعیت هلال احمر میبد در استان یزد / راه اندازی مجموعه پد هلی کوپتر در میبد
رتبه نخست جمعیت هلال احمر میبد در استان یزد / راه اندازی مجموعه پد هلی کوپتر در میبد

رئیس جمعیت هلال احمر میبد گفت: در مباحث امدادی، جمعیت هلال احمر شهرستان میبد رتبه اول تمامی رشته های امدادی سطح استان را کسب کرد و همچنین در حوادث جاده ای و اسکان اضطراری، مقام اول توسط برادران و خواهران امدادگر کسب گردید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، کمال بنا رئیس هلال احمر […]

رئیس جمعیت هلال احمر میبد گفت: در مباحث امدادی، جمعیت هلال احمر شهرستان میبد رتبه اول تمامی رشته های امدادی سطح استان را کسب کرد و همچنین در حوادث جاده ای و اسکان اضطراری، مقام اول توسط برادران و خواهران امدادگر کسب گردید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، کمال بنا رئیس هلال احمر میبد در گفتگوی ویدویی با خبرنگار آرمان میبد ضمن تبریک هفته هلال احمر و روز جهانی سلیب سرخ به امدادگران و نجاتگران گفت: تمام سرمایه و دارایی ما، نیروهای انسانی هستند که به صورت داوطلبانه و بدون چشم داشت مادی و به اصطلاح غیر معنوی و صرفاً به منظور کمک به هم نوعان و جنبه بشر دوستانه در طول سال درحال فعالیت و همکاری هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد افزود: اعضای هلال احمرحتی در بحث بیماری کرونا، از سلامتی ، وقت و خانواده خودشان گذشتند و بدون هیچ گونه چشم داشتی روزانه بیش از ۱۲ ساعت برای مردم کار کردند و به هموطنان خدمت کردند.

کمال بنا تاکید کرد: حس انسان دوستی، بشر دوستی ، نو دوستی و خیرخواهانه در این دوستان بود و من به این عزیزان و دوستان و همچنین همکارانم در هلال احمر افتخار می کنم که درحال دنبال کردن اهداف بلند و انسان دوستانه هستند.

رئیس هلال احمر میبد ضمن ارائه گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر فعالیت اعضای هلال احمر در روز های پایانی سال که با حادثه تلخ و اپیدمی بیماری کرونا مواجه بودیم ، شاهد موفقیت های زیادی نیز برای جمعیت هلال احمر و اعضای آن بودیم.

کمال بنا خاطرنشان کرد: توانستیم کلنگ زنی مجموعه پد هلی کوپتر و ساخت انبار امدادی هلال احمر را با استفاده از اعتبارات ملی آغاز کنیم و با همکاری حسین فلاح فرماندار میبد و حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد اقدامات لازم دراین مجموعه صورت گرفت.

وی ادامه داد: از زحمات آیت الله اعرافی امام جمعه محترم و معزز میبد تشکر می کنم و ایشان از اولین داوطلبان هلال احمر میبد هستند که در اکثر برنامه ها و کار های انسان دوستانه و بشر دوستانه که هلال احمر انجام می دهد به عنوان یار و یاور ما در این برنامه ها حضور دارند و بیشترین استفاده را از وجود ایشان در پیشبرد اهداف و برنامه های هلال احمر داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد ضمن تشکر از خیرین مجموعه هلال احمر گفت: این مجموعه پد هلی کوپتر و سالن امدادی در مجموعه خیری بود که قبلاً ساختمان هلال احمر در آن احداث شده بود و اکثر هزینه های آن توسط خیرین ارجمند جناب آقایان سید مهدی موسوی و سید محمد موسوی تامین شده است.

کمال بنا در ادامه تصریح داشت: این زمین ۲۰ هزار متری در کمربند غربی میبد واقع شده است و قبلاً ساختمان اداری آن توسط خیرین احداث گردیده و اخیراً پد هلی کوپتر و انبار امدادی نیز کلنگ آن به زمین زده شد و امیدواریم هرچه زودتر و تا پایان امسال پروژه انجام شود و آماده بهره برداری باشد.

رئیس هلال احمر میبد ضمن اشاره به مباحث آموزشی هلال احمر اذعان داشت: در سال گذشته یک تحول اساسی در قسمت آموزش های هلال احمر به وجود آمد و ما آموزش هلال احمر را در طول سال به صورت جدی طبق برنامه ای که پیش بینی کرده بودیم برگزار کردیم و بیش از ۶۰۰ نفر در کلاس های آموزش عمومی و تخصصی هلال احمر شرکت کردند.

وی اضافه کرد: ۳ دوره تخصصی امداد و نجات ، ۲ دوره آموزش تکمیلی ، ۱۱ دوره آموزش کمک های اولیه در شهرستان میبد برگزار شد که در تمام این دوره ها ، به شرکت کنندگان گواهی دوره اعطا گردید.

کمال بنا در ادامه ضمن اشاره به برگزاری طرح دادرس در میبد بیان کرد: طرح دادرس “دانش آموز آماده در روز های سخت” که چند سالی است با همکاری آموزش و پرورش درحال برگزاری است و امسال هم خوشبختانه این طرح با مشارکت حداکثری ۱۲ آموزشگاه بود که در سطح شهرستان اجرا شد و از ۱۲ آموزشگاه، ۳۶۰ نفر آموزش امداد را به صورت مستقیم، تئوری و عملی فرا گرفتند و هرسال این دوره درحال برگزاری است.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد از برگزاری طرح ملی ماه نشان در میبد خبر داد و گفت: طرح ملی ماه نشان توسط ۱۱ مدرسه به خصوص در مقطع ابتدایی برگزار شد و دانش آموزان با بازدید از هلال احمر و شرکت در طرح ماه نشان، بیشترین بهره برداری را جهت آشنایی با محیط ، کارویژه ها و کارکرد های هلال احمر داشتند و این طرح می تواند در آینده باعث پرورش نیروهای امدادگر و جوان شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۲ کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس میبد راه اندازی شد که هرکدام انتخابات جداگانه ای داشت و این کانون های دانش آموزی متشکل از شورای اجرایی است.

کمال بنا ضمن اشاره به رتبه برتر شهرستان میبد در موضوع امدادی در سطح استان گفت: در مباحث امدادی، جمعیت هلال احمر شهرستان میبد رتبه اول تمامی رشته های امدادی سطح استان را کسب کرد و همچنین در حوادث جاده ای و اسکان اضطراری مقام اول توسط برادران و خواهران امدادگرکسب گردید.

رئیس هلال احمر میبد در ادامه گفت: در پی وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، هلال احمر میبد محموله ای ۲۵۰ تخته ای چادر جهت کمک به هموطنان منطقه سیل زده ارسال شد و ۵ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر میبد به منطقه اعزام و به کمک هموطنان شتافتند.

کمال بنا ضمن اشاره به فعالیت های پایگاه امداد جاده ای اظهار داشت: در سال گذشته جمعیت هلال احمر به کمک رسانی ۹۶ مصدوم در ۳۴ حادثه پرداختند و اکثر این حوادث واژگونی خودرو بود و همچنین در این حوادث کار انتقال و اقدامات اولیه پزشکی و درمانی توسط جمعیت هلال احمر میبد صورت گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر در امسال و پایان سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا و با همکاری دستگاه های اجرایی، طرح تب سنجی و غربالگری بیماران در بازه زمانی ۲۵ روزه توسط اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر میبد در ورودی شهر انجام شد.

انتهای پیام/

گفتگوی ویدیویی پایگاه خبری آرمان میبد با کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد: