از بی توجهی مخابرات میبد تا احداث دکل حاشیه دار در یک منطقه مسکونی!
از بی توجهی مخابرات میبد تا احداث دکل حاشیه دار در یک منطقه مسکونی!

به تازگی اداره مخابرات میبد قصد دارد تا یک دکل را در منطقه مسکونی در شهرک امام جعفر صادق (ع) احداث کند که با ابهامات قانونی زیادی مواجه است و با مخالفت ساکنین و شهروندان آن منطقه مواجه شده است و این موضوع تا احداث یک دکل حاشیه دار دیگر نیز ادامه دارد. به گزارش […]

به تازگی اداره مخابرات میبد قصد دارد تا یک دکل را در منطقه مسکونی در شهرک امام جعفر صادق (ع) احداث کند که با ابهامات قانونی زیادی مواجه است و با مخالفت ساکنین و شهروندان آن منطقه مواجه شده است و این موضوع تا احداث یک دکل حاشیه دار دیگر نیز ادامه دارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، به تازگی اداره مخابرات میبد قصد دارد تا یک دکل را در منطقه مسکونی در شهرک امام جعفر صادق (ع) احداث کند که با ابهامات قانونی زیادی مواجه است و همچنین این موضوع موجب اعتراض ساکنین و شهروندان آن منطقه شده است که توجه شما مخاطبین عزیز را به خبر آرمان میبد جلب می نماییم:

از ۱۶ فرودین ماه تا کنون، اداره مخابرات میبد قصد احداث دکل آن هم در منطقه مسکونی را دارد که با مخالفت و اعتراض تعداد زیادی از ساکنین و شهروندان شهرک امام جعفر صادق (ع) میبد مواجه شده است و حتی مردم آن منطقه نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اقدام به نوشتن استشهادیه و پیگیری آن از دادستان محترم و نماینده منتخب مردم تفت و میبد نمودند.

حال با توجه به این موضوع، آرمان میبد قصد دارد این اقدام مخابرات را از لحاظ قانونی بررسی کند:

در فصل ۴ ضوابط نصب و مجوز های دکل آنتن طبق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛

ماده ۱۱ نصب هرگونه سایت دکل آنتن زمینی در مدارس، مهدکودکها، بیمارستانها و مراکز درمانی ممنوع است و پای دکلهای – مجاور نیز از پای خارجیترین دیوار آن باید حداقل پنجاه متر فاصله داشته باشد؛

ماده ۱۲ محل نصب دکل آنتن باید به گونهای انتخاب یا آماده سازی شود که دکل آنتن در هنگام انجام عملیات عمرانی در درون – املاک مجاور، آسیبی نبیند و یا در اثر سقوط احتمالی دکل آنتن، با ابنیه و یا محدثات مجاور تصادم ننماید؛

ماده ۱۳ فاصله محل استقرار دکلهای آنتن سایتهای دکل آنتن زمینی مجاور در شبکههای ارائه کننده خدمات ارتباطی به مردم – در مناطق مسکونی نباید کمتر از چهارصد متر باشد؛

همچنین قوانین دیگری نیز بر این موضوع حاکم است که می توان با استناد به این قوانین به موضوع مذکور پاسخی قاطع داد که در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

 

طبق گزارش میدانی خبرنگار آرمان میبد، فاصله دکل از منازل مسکونی فقط ۵ یا ۱۰ متر بوده که طبق قانون باید حداقل ۴۰۰ متر فاصله داشته باشد تا از حوادث و سقوط احتمالی به منازل مسکونی جلوگیری نماید و از لحاظ قانونی نصب هرگونه دکل و آنتن در آن منطقه مشکل دارد.

آیا در صورت نصب دکل در آن منطقه مسکونی و بروز حوادث احتمالی و تهدید کردن جان و اموال شهروندان چه نهادی یا چه شخصی پاسخگوی این موضوع خواهد بود و آیا مخابرات میبد به صورت شفاف پاسخ می دهد یا اینکه سکوت می کند؟!

ضمناً جای سوال است که چرا مخابرات میبد اصرار بر نصب دکل در این محدوده و منطقه مسکونی را دارد و همچنین این اراضی، اراضی دولتی است و مجوز های لازم را در این خصوص ندارد و چرا با توجه به ضوابط تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، اقدام به کاری غیر قانونی کرده است که همچنان با اعتراض ساکنین و مردم آن منطقه مواجه است؟

ساکنان شهرک امام جعفر صادق (ع) از ۱۶ فروردین ماه تا الان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و با نوشتن استشهادیه به دادستان محترم و نماینده منتخب مردم تفت و میبد اعتراض قانونی خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

همچنین در این راستا با ورود به موقع و قاطع یگان حفاظت راه و شهرسازی میبد عملیات احداث این دکل تعطیل و ضمن پر نمودن زمین مذکور، اقدامات لازم جهت رفع تصرف از اراضی دولتی و ملی توسط این یگان صورت گرفت.

طبق گزارشات مردمی این چهارمین بار است که عملیات نصب این دکل متوقف می شود و باز اصرار مخابرات میبد بر نصب این دکل و آنتن در این محدوده است.

طبق گزارش آرمان میبد، شنیده ها حاکی از آن است که طبق پیگیری های صورت گرفته از جانب آقای فلاح مسئول یگان حفاظت راه و شهرسازی شهرستان میبد، این اراضی، اراضی دولتی است و هیچگونه مجوزی جهت احداث در این اراضی دولتی ندارد.

 

همچنین دکتر میرمحمدی نماینده منتخب مردم تفت و میبد پیگیری این موضوع را با حضور در بین شهروندان انجام داده است.

طبق گزارشات و شنیده ها، رئیس مخابرات میبد به مردم نه تنها پاسخ درستی را در این رابطه ارائه نکرده است بلکه برخوردی نامناسب نسبت به شهروندان و مسئولین پیگیر این موضوع داشته است که ای کاش به جای پرداختن به حواشی و رفتار های عجیب، بتوان از حق و حقوق مردم دفاع کرد و پاسخ قانع کننده ای را ارائه داد.

در راستای روشن ساختن افکار عمومی و همچنین بررسی قانونی این موضوع به صورت ویژه، امیدواریم دادستان محترم میبد که همچنان به صورت جدی پیگیر حقوق مردم شریف میبد هستند ، این موضوع را نیز به صورت ویژه دنبال و پیگیری کنند.

همچنین ساکنین آن منطقه مذکور از پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته توسط دادستان محترم و مسئول یگان حفاظت راه و شهرسازی میبد کمال تشکر و قدردانی را داشتند.

لازم به ذکر است تیم رسانه پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد آماده انتشار توضیحات لازم مسئولین ذی ربط در این خصوص است.

انتهای پیام/

تصاویر: