پلمب اثر تاریخی ۴۰۰ ساله با دستور دادستان میبد
پلمب اثر تاریخی ۴۰۰ ساله با دستور دادستان میبد

خانه امامی شهرستان میبد متعلق به دوره صفویه و ۴۰۰ سال قدمت دارد که به دلیل ساخت و ساز بتنی با دستور دادستان پلمب شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد؛ مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر گفت: مالک در این بنای ارزشمند، […]

خانه امامی شهرستان میبد متعلق به دوره صفویه و ۴۰۰ سال قدمت دارد که به دلیل ساخت و ساز بتنی با دستور دادستان پلمب شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد؛ مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر گفت: مالک در این بنای ارزشمند، با استفاده از بتن اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بود.
منیژه جعفری افزود: این بنا بر اساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و بر اساس قانون هرگونه دخل و تصرف در آن بدون هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی تخلف است و جرم محسوب می شود.
وی گفت: بر اساس قوانین میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و‌همگون با بافت تاریخی صورت گیرد.
مسئول حقوقی اداره کل میراث فرهنگی یزد با قدردانی از مسوولان و مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته در محدوده بافت تاریخی اظهار داشت: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن یک وظیفه همگانی است.شهر تاریخی میبد دارای بافتی ارزشمند است که آثاری با قدمت ۵۰۰۰ سال تا دوران معاصر را در خود جای داده است.

بافت تاریخی شهر میبد به عنوان اولین شهر تاریخی ایران با شماره ۳۴۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد