? در صدور مجوز تغییر کاربری تخلف صورت گرفته است / کار شورای شهر میبد اشتباه بود!
? در صدور مجوز تغییر کاربری تخلف صورت گرفته است / کار شورای شهر میبد اشتباه بود!

شهردار میبد در رابطه با صدور تغییر کاربری برای یک شخصی خاص ابراز داشت: دوستان شورای شهر این نامه را نوشتند و همانجا ما این کار را انجام دادیم و این تخلفی بوده که انجام شده است و حاضرم در هر محکمه ای که باشد پاسخگوی این تخلف باشم ولی دیگر این کار را انجام […]

شهردار میبد در رابطه با صدور تغییر کاربری برای یک شخصی خاص ابراز داشت: دوستان شورای شهر این نامه را نوشتند و همانجا ما این کار را انجام دادیم و این تخلفی بوده که انجام شده است و حاضرم در هر محکمه ای که باشد پاسخگوی این تخلف باشم ولی دیگر این کار را انجام نمی دهیم .

علیرضا نقوی تاکید کرد: من دارم علناً می گویم شورا بر اساس خیرخواهی آمده است کاری انجام دهد که دوستان شورای شهر اشتباه کردند و دیگر هم چیزی ننوشتند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد؛ در حاشیه مراسم ” دیدار عمومی مردم با شورای شهر و شهرداری میبد و ارزیابی و نقد عملکرد دوساله آن ها ” ، یکی از شهروندان میبدی نسبت به اقدام اعضای شورای شهر و شهردار میبد جهت صدور تغییر کاربری برای یک شخصی خاص اعتراض داشت و سوالی مطرح کرد که چرا نسبت به این پرونده لابی گری و پارتی بازی صورت گرفته است و در آخر علیرضا نقوی شهردار میبد این اقدام را تخلف خواند.

به گفته این شهروند میبدی این اقدام شورای شهر و شهرداری میبد غیرقانونی بوده و حتی این شهروند مدارک و اسنادی را در خصوص صحبت هایش داشت که حاضر بود آن را به نمایش بگذارد ولی به دلیل نبود تجهیزات مناسب نمایش داده نشد.

همچنین به گفته وی این کار غیرقانونی بوده و به امضای  ۵نفر از اعضای شورای شهر رسیده است.

این موضوع درحالی است که بسیاری از شهروندان میبدی از پیچ و قوس های صدور پروانه ساختمان و تغییر کاربری گله مند هستند و شاید پرونده های بسیاری در این حوزه وجود دارد که هنوز حل نشده است و شورای شهر و شهرداری باید در خصوص این موضوع پاسخگو باشند.

این شهروند میبدی در حاشیه این نشست خطاب به شورای شهر میبد گفت: آقای نقوی شهردار میبد در این موضوع زیاد مقصر نیست و شورای شهر مقصر است.

طبق گفته این شهروند در این جلسه، مدارک و مستندات موجود را به حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر و عضو کمیسیون عمران و انسیه فلاح نماینده شورای شهر در کمیته نامگذاری و علیرضا نقوی شهردار میبد ارائه کرده است.

این شهروند میبدی نمره ی کارنامه قبولی شورای شهر میبد را خواستار بود که در ادامه با پاسخ هایی متفاوت مواجه شد؟!

حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر در خصوص این مسائل تصریح داشت: یکی از افتخارات شورا این است که روز شنبه ها ملاقات عمومی گذاشته است و شهردار و اعضای شورای شهر در این ملاقات عمومی حضور دارند و مشکلاتی که باقی مانده است را حل می کنند و مسئولیت آن را می پذیرند.

وی افزود: این شهروند میبدی نیز دو نوبت به شورای شهر در خصوص این موضوع به شورای شهر مراجعه کرده اند.

حسینعلی فلاح در ادامه خاطرنشان کرد: همان شخص یک مشکل در رابطه با تغییر کاربری داشت که قبلا حق و حقوق آن را پرداخت کرده بود و برای تغییر کاربری به شورای شهر مراجعه کرده بود.

رئیس شورای شهر میبد ضمن اشاره به اینکه تغییر کاربری جزو وظایف شورای شهر نیست، افزود: من و اعضای شورای شهر میبد با توجه به اینکه این شخص قبلاٌ به شهردار وقت بابت تغییر کاربری پول پرداخت کرده است این موضوع را پذیرفتیم و امضا کردیم که مجوز تغییر کاربری بدون مراجعه ایشان به کمیسیون ماده ۵ صادر شود و اگر این پرونده به کمیسیون ماده ۵ می رفت رد می شد.

حسینعلی فلاح در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: این شخص به شهرداری میبد مراجعه کرد و متاسفانه یا خوشبختانه شهرداری کار ایشان را انجام نداد و شهردار میبد گفت نمی توانیم کار خلاف ضوابط و مقررات انجام دهیم.

وی افزود: ما چون دیدیم جزو شرح وظایف شورای شهر نیست و جزو وظایف کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری است و از یک لحاظ چون آقای شهردار گفت من این کار را انجام نمی دهم کار آن شخصی که شما می فرمایید حل نشده است.

شهروند میبدی تاکید کرد: کار این شخص حل شده است و حتی در حال ساخت و ساز است و چرا ساخت و ساز آن تعطیل نمی شود؟! آقای فلاح پروانه صادر کردید یا نه؟ آقای فلاح واقعیت را بگویید؟!

حسینعلی فلاح در پاسخ گفت: نمیدانم من باید از آقای شهردار سوال کنم!

لحظاتی سکوتی عجیب سالن شورای شهر میبد را فرا گرفت و فلاح به سخنان خودش ادامه داد.

وی در ادامه به عملکرد شورای شهر میبد پرداخت و گفت: ما اصلا نمی گوییم عملکرد ما خوب بوده است و اتفاقاً این جلسه را برگزار کردیم که شما شورای شهر را نقد کنید و ما هیچ ادعایی نداریم.

فلاح ادامه داد: از روزی که به شورای شهر آمده ایم هر هفت نفر اعضای شورای شهر، کاری که از دستمان بر می آمد برای مردم انجام دادیم و بیشتر از این شورای شهر اختیار ندارد.

وی همچنین گفت: هیچ تناسبی بین اختیارات و مسئولیت شورای شهر وجود ندارد و اختیارات خیلی خاصی نداریم و واقعا هدف ما این بوده است که فعالیت کنیم و مردم از ما بیشتر انتظار داشتند و هم خودمان بیشتر انتظار داشتیم ولی اگر انجام ندادیم اینجور تلقی نشود که آگاهانه انجام ندادیم.

تحلیل پایگاه خبری آرمان میبد بر این موضوع است که اگر شورای شهر چنین اختیار خاصی ندارد چطور به گفته این شهروند میبدی در این جلسه پروانه ها و تغییر کاربری هایی خاص صادر می شود؟! بهتر است اگر تخلفی صورت گرفته است این موضوع برای مردم و شهروندان شهرستان میبد شفاف سازی شود .

مجید زارعی عضو شورای شهر در ادامه توضیحات دیگری ارائه داد و گفت: در جلسه ۹۶/۶/۲۹ کمیسیون ماده ۵ که در استانداری تشکیل شد هنوز یک ماه بود که شورای شهر کار خود را آغاز کرده بود و به ما گفتند طرح تفصیلی شهر میبد باید به امضای رئیس شورای شهر و شهردار میبد برسد و ما قبول نکردیم و گفتیم که این طرح اشتباهات زیادی دارد و ما این طرح را تصویب، تایید و امضا نمی کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۸۳۰ فقره زمین در دوره شهرداران سابق به دلیل عدم تشکیل کمیسیون ماده ۵ در آنجا نگه داشته شده بود و می خواستند شهردار و رئیس شورای شهر چهارم را به آنجا احضار کنند تا طرح تفصیلی را امضا کنند که شورای چهارم با امضای این طرح مخالفت کردند.

این مقام مسئول تاکید کرد: چون پرونده ها در کمیسیون نگه داشته شده بود شهردار وقت بدون توجه به کمیسیون ماده ۵ ، ۲۸۳۰ پرونده را خودش تغییر کاربری داده بود و پول از مردم بابت تغییر کاربری دریافت شده بود.

مجید زارعی گفت: این پرونده ای که این شهروند میبدی می گوید یکی از همین موارد است و اتفاقاً به شورای شهر رفتم و بررسی کردم چرا این پروانه صادر شده است.

مجید زارعی بیان کرد: اگر کسی پولی بابت تغییر کاربری و زمینی در سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ ، و همچنین تا تاریخ ۹۶/۶/۲۹ پرداخت کرده است و کسی پروانه تحویل وی نداده است به شورا مراجعه کند و ما این موضوع را قبول می کنیم و با توجه به مصوبه شورای شهر که در کمیسیون ماده ۵ داشته است ما پروانه صادر می کنیم.

وی اضافه کرد: اگر کسی بعد از تاریخ ۹۶/۶/۲۹پرداخت کرده باشد قبول نیست و مصوبه ای که در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده تا روز ۹۶/۶/۲۹ است.

زارعی در پاسخ به سوال نمره کارنامه شورای پنجم اذعان داشت : اگر بخواهیم نمره ای به کارنامه شورای شهر بدهیم نمره نمی دهیم و نمره را باید مردم بدهند .

وی همچنین به توزیع نا عادلانه مالیات بر ارزش افزوده در گذشته اشاره کرد و گفت: بودجه کل شهرستان میبد درحال حاضر ۲۶ میلیارد تومان است و شهر همجوار نیز حدود ۲۶ میلیارد می گیرد و ما تا دوریال بیشتر از آن ها می گیریم چون جمعیت ما بیشتر از شهر همجوار است.

مجید زارعی همچنین گفت: بالاخره مسئولین ارشد شهرستان؛ آیت الله اعرافی ، فرماندار، نماینده مردم تفت و میبد و … درحال تلاش برای مردم هستند و ما در حد خودمان می توانیم تلاش کنیم.

زارعی با زبانی طنز گفت: ما در حد خدیجه خاتون می توانیم کاری انجام دهیم اگر بیشتر شد ما کاره ای نیستیم .

شهروند میبدی در ادامه گفت: شخصی که شما مطرح کردید که قبلاً تغییر کاربری داده بوده و شهرداری پولش را گرفته، اینجوری نیست و اسناد آن را برای آقای نقوی شهردار آوردم و آقای دکتر زارعی هم مشاهده کردند و نامه ای از سوی شورا نوشته شده است که کار صدور پروانه انجام شود.

وی تاکید کرد: اینکه می گویید شهردار قبلی پول تغییر کاربری را گرفته بودند موضوع اینطور نیست و این شخص پول نداده بوده و اینکار انجام نشده بوده و  تغییر کاربری که شما می گوید قبلاً انجام نشده است.

خبرنگار آرمان میبد در این جلسه حضور داشت و خبر این مراسم را به تصویر می کشید.

 شهردار میبد ناگهان در میان سخن این شهروند میبدی به سخرانی می پردازد و حقیقت را برای حاضرین در سالن همایش شورای شهر روشن و شفاف می کند.

شهردار میبد در این رابطه ابراز داشت: دوستان شورای شهر این نامه را نوشتند و همانجا ما این کار را انجام دادیم و این تخلفی بوده که انجام شده است و حاضرم در هر محکمه ای که باشد پاسخگوی این تخلف باشم ولی دیگر این کار را انجام نمی دهیم .

علیرضا نقوی تاکید کرد: من دارم علناً می گویم شورا بر اساس خیرخواهی آمده است کاری انجام دهد که دوستان شورای شهر اشتباه کردند و دیگر هم چیزی ننوشتند.

حقیقت برای حاضرین در این مراسم روشن شد و این تخلف از سوی شهردار میبد تایید شد.

شهروند میبدی گفت: آقای نقوی ما نیامده ایم شهردار را نقد کنیم و شورای شهر اینجا حضور دارند تا به عنوان متخصص کار شما را نقد کنند .

مجری جلسه میان این همه بحث می گوید که لطفا سوالات شخصی را در جلسه ای دیگر مطرح کنید و در اول جلسه گفتیم و بقیه مردم سوال دارند.

شهروند میبدی در پاسخ گفت: این سوال شخصی نیست و سوال عمومی است و خواسته یکی من نیست و خواسته عامه مردم است و آقای دکتر زارعی خودش می گوید ۲۸۰۰ پرونده وجود داشته است و این جواب ها، جواب قانع کننده ای به این موضوع نیست.

انتهای پیام /

پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد آماده انعکاس پاسخ مسئولین ذی ربط و توضیحات و مستندات مربوط به این موضوع می باشد.

خبرنگار : محسن صادقی