? صندلی های خالی و پاسخ منفی مردم به شهرداری و شورای شهر میبد!
? صندلی های خالی و پاسخ منفی مردم به شهرداری و شورای شهر میبد!

مراسمی تحت عنوان ” دیدار عمومی مردم با شورای شهر و شهرداری میبد و ارزیابی و نقد عملکرد دوساله آن ها ” با حضور اکثر کارمندان شهرداری و شورای شهر و تعداد کمی از مردم میبد برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد؛ مراسمی تحت عنوان ” دیدار عمومی مردم با شورای شهر […]

مراسمی تحت عنوان ” دیدار عمومی مردم با شورای شهر و شهرداری میبد و ارزیابی و نقد عملکرد دوساله آن ها ” با حضور اکثر کارمندان شهرداری و شورای شهر و تعداد کمی از مردم میبد برگزار گردید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد؛ مراسمی تحت عنوان ” دیدار عمومی مردم با شورای شهر و شهرداری میبد و ارزیابی و نقد عملکرد دوساله آن ها ” با حضور اکثر کارمندان شهرداری و شورای شهر و تعداد کمی از مردم میبد برگزار گردید.

در این مراسم شیخ علیرضا آقایی یکی از اعضای شورای شهر حضور نداشت و با توجه به سوال های متعدد شهروندان در خصوص این موضوع، حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر توضیحاتی ارائه داد و گفت : به دلیل اینکه حجت الاسلام آقایی جلسه ای همزمان در اردکان برای راه اندازی دادگاه صیانت از خانواده داشتند نتوانستند در این دیدار حضور پیدا کنند.

در این مراسم رئیس و اعضای شورای شهر و نقوی شهردار میبد به سخنرانی پرداختند و توجه شما مخاطبین عزیز را به این گزارش جلب می نماییم:

از جمعیت ۱۰۴ هزار نفری میبد، فقط تعداد کمی از شهروندان میبدی در این جلسه شرکت کردند و این موضوع مانند قصه تکراری “نه بلند و پاسخ منفی مردم به شورای  شهر و شهرداری میبد” در گذشته است که ممکن است در شورای پنجم نیز تکرار شود!

حال این سوال مطرح است که چرا مردم میبد از وضعیت شهری و عملکرد شهرداری و شورای شهر در این زمینه ناراضی هستند؟ و همچنین این سوال مطرح است که چرا این جلسه با حضور تعدادی از کارمندان شهرداری و شورای شهر و صندلی های خالی برگزار گردید.

  حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر میبد در ابتدا به درآمد های شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری میبد در سال ۹۸ ، حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است و ۵۰درصد آن به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده وصول شده است .

وی در ادامه به علت رشد ارزش افزوده میبد نسبت به سال های قبل پرداخت و گفت: علت آن رشد و فروش بیشتر بازار کاشی و سرامیک است که صادرات شامل آن نمی شود و هرچه وضعیت فروش کاشی و سرامیک افزایش یابد ارزش افزوده ی بیشتری پرداخت خواهد شد و درآمد شهرداری ها هم بالا می رود .

حسینعلی فلاح در ادامه تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از درآمد وصول شده شهرداری صرف هزینه های جاری و بقیه صرف فعالیت های عمرانی و… خواهد شد.

رئیس شورای شهر میبد تاکید کرد: شورای شهر در زمینه دفاع از حق و حقوق مردم کوتاهی نکرده است و در میبد رسم بر این بوده است که دستگاه های دولتی و شبه دولتی حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی کردند.

فلاح افزود:  در این دوسال ساختمان ادارات بدون پروانه و کسانی که حق و حقوق شهر میبد را پرداخت نکردند آن ها را موظف به پرداخت کردیم و در کمیسیون ماده ۱۰۰ آن ها جریمه شدند و اعداد و ارقامی نیز به ما بدهکارند که باید آن را پرداخت کنند .

چرا رئیس شورای شهر میبد اسامی همه ادارات متخلف و اعداد و ارقام را به صورت شفاف بیان نمی کند تا همه مردم میبد بدانند چه اداراتی قانون را رعایت نکرده اند و رسم تخلفات ساختمانی را در میبد به وجود آورده اند ؟! آیا شورای شهر به صورت جدی با این تخلفات برخورد می کند یا مثل برخی از افراد در گذشته، شعار مبارزه با فساد در میبد را بیان می کند؟!

مجید زارعی عضو شورای شهر میبد گفت: تیر های برقی که اداره برق شهرستان در شبکه معابر شهری میبد نصب می کند باید مجوز از شهرداری داشته باشد و طبق قانون مالکیت کلیه معابر و خیابان آن محدوده تحت نظارت شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  شورای اسلامی شهر میبد در ادامه اذعان داشت: اکثر تیرهای برق معابر فاقد مجوز است و عقب نشینی هایی که مردم انجام می دهند وظیفه اداره برق میبد است که تیر های برق را جابجا کند و با دادگستری شهرستان جلسه ای در این خصوص داشتیم و متاسفانه چند تصادف در میبد به این دلیل انجام شده و مشکلاتی برای خانواده ها به وجود آورده است.

مجید زارعی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، اداره برق میبد موظف است که تیر های برق را جابجا کند و شهرداری وظیفه ای در این خصوص ندارد.

حال باید دید که جان و اموال مردم چقدر اهمیت دارد و چرا بعضی از تیر های برق در برخی از مکان ها در وضعیت نامناسب و خطرناکی قرار دارد و چرا نهاد های مربوطه نسبت به جابجایی آن اقدام نمی کنند که هرچند این موضوع با اعتراض برخی از شهروندان میبدی نیز مواجه شده است.

شهردار میبد در پاسخ به سوال یکی از حاضرین مبنی بر اینکه” در شهرداری میبد بعضی از مسئولیت ها به کسانی داده می شود که مدرک آن ها با مسئولیت آن ها همخوانی ندارد و باعث شده که در آن حوزه از شهرداری عملکرد ضعیفی داشته باشد مانند واحد ناوگان حمل و نقل” گفت: بعضی از پست ها نیاز به تجربه مدیریتی دارد نه الزاماً تحصیلات در آن زمینه و سازمان حمل و نقل درحال حاضر با وضعیت موجود پرسنل این سازمان ، نیرو و متخصص مرتبط با حمل و نقل ندارد و شهرداری نمی تواند نسبت به جذب نیرو اقدامی انجام دهد.

آقای نقوی شهردار محترم میبد ای کاش توضیح می دادند که آیا از دیگر افرادی که تجربه مدیریتی دارند در قسمت های مختلف شهرداری میبد استفاده می شود یا اینکه موضوع پیچیده تر از این حرف هاست؟!

علیرضا نقوی ضمن اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل میبد بیان داشت: ۱۰ دستگاه مینی بوس در شهرستان میبد وجود دارد که هیچکدام از آن ها در تملک شهرداری نیست و در اختیار بخش خصوصی است که با شهرداری همکاری می کنند اما با مصوبه شورای شهر، حق الزحمه و حقوق به پرسنل پرداخت می کنیم که بخشی از هزینه های شهرداری نیز به عهده خودشان است.

وی افزود: درحال حاضرشهرداری میبد ۳ دستگاه اتوبوس دارد که سفر های بین شهری را پوشش می دهد و در صدد نوسازی ناوگان و تجهیز دستگاه های جدید هستیم.

شهردار میبد عنوان کرد: اخیراً وزارت کشور تسهیلاتی برای خرید اتوبوس ارائه داد که ۵۰ درصد آن به صورت یارانه ای پرداخت می شد و ما بقی مبلغ در اقساط طولانی مدت بود که فراخوان آن را در شهر میبد اعلام کردیم ولی متاسفانه کسی از این کار استقبال نکرد.

سوالی دیگر مطرح است که چرا  فراخوانی با این عنوان در وب سایت شهرداری میبد و سازمان حمل و نقل همگانی میبد وجود ندارد و نکته جالب اینجاست که حتی در فضای مجازی و کانال شهرداری میبد و در گروه وابسته به شورای شهر و شهرداری نیز چنین فراخوانی وجود ندارد و بهتر است توضیح دهند که این فراخوان در کجا و کدام روزنامه و رسانه منتشر شده است؟

شهردار میبد در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص مبلمان شهری و زیباسازی شهر میبد بیان کرد: با توجه به تدوین و تایید طرح جامع زیبا سازی میبد ، بر مبنای این طرح درحال فعالیت هستیم و تا ایام عید نوروز در حوزه سیما و منظر شهر میبد اتفاقات خوبی مانند ساخت المان ها، ساخت مجسمه هایی مرتبط با شهر میبد و نور پردازی سیما و منظر میبد رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی یادمان شهدا که طرح اولیه آن با آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد مطرح شده و درحال پیگیری هستیم که انشاا… تا عید نسبت به نصب یادمان ۳۵۰ شهید شهرستان میبد اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد.

نقوی در خصوص تابلوهای خوش آمدگویی ورودی شهرستان میبد توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد: متاسفانه اختلافاتی در  مرز دقیق بین میبد و شهر همجوار وجود دارد و هر نقطه ای که خواسته باشیم اقدامی انجام دهیم باعث بروز مشکلاتی دیگر خواهد شد.

وی در رابطه با پروژه های انجام شده آسفالت در میبد افزود: از اوایل شروع شورای پنجم تا الان ، ۲۵۳ هزار متر مربع آسفالت برای معابر و خیابان ها توسط پیمانکاران انجام شده است و ۲۰۰ هزار متر مربع برای امسال در نظر گرفتیم که ۱۰۰ هزار متر آن انجام شده است.

لازم به ذکر است این مراسم با حاشیه های دیگری نیز مواجه بود که به زودی خبر تکمیلی آن در پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: محسن صادقی