شهرستان میبد؛ سرزمین فوتبال فردای ایران
شهرستان میبد؛ سرزمین فوتبال فردای ایران

شهرستان میبد با وجود پتانسیل فراوان در حوزه ورزش و فوتبال، متاسفانه استعداد های فوتبالی این شهرستان مغفول مانده است…. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، شهرستان میبد با وجود پتانسیل فراوان در حوزه ورزش و فوتبال، متاسفانه استعداد های فوتبالی این شهرستان مغفول مانده است. بر همین اساس مصاحبه ای با رئیس و […]

شهرستان میبد با وجود پتانسیل فراوان در حوزه ورزش و فوتبال، متاسفانه استعداد های فوتبالی این شهرستان مغفول مانده است….


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آرمان میبد، شهرستان میبد با وجود پتانسیل فراوان در حوزه ورزش و فوتبال، متاسفانه استعداد های فوتبالی این شهرستان مغفول مانده است.

بر همین اساس مصاحبه ای با رئیس و اعضای هیئت فوتبال میبد داشتیم که توجه شما مخاطبین را به این گزارش جلب می نمائیم:

کمبود زمین چمن در شهرستان میبد یکی از مشکلات بزرگ هیئت فوتبال

حسین غفوری دبیر هیئت فوتبال میبد در ابتدا ضمن اشاره به تاسیس هیئت فوتبال در سال ۱۳۶۲ بیان کرد: هیئت فوتبال از رئیس، دو نایب رئیس و کمیته های فوتسال، کمیته های داوران، کمیته آموزش، کمیته بانوان، کمیته فوتبال ساحلی، کمیته اجرایی و کمیته انضباطی تشکیل شده است.

وی در خصوص مسابقات برگزار شده در سال ۹۶ اظهار داشت: در سال ۹۶ ، ۸ تیم در رده نوجوانان، ۸ تیم در رده جوانان، ۱۲ تیم در دسته یک میبد، ۹ تیم در دسته دو میبد، ۳ تیم در دسته یک استان و ۱ تیم در رده فوتسال امید استان و ۱ تیم در رده جوانان فوتسال استان و ۲تیم در رده نونهالان فوتسال استان شرکت کردند.

غفوری در پاسخ به پرسش خبرنگار آرمان در خصوص چگونگی تامین بودجه هیئت فوتبال میبد اظهار داشت: بودجه هیئت فوتبال از خیرین و اسپانسر ها تامین می شود و بودجه ای دولتی برای این ورزش تخصیص داده نشده است.

وی اضافه کرد: تا کنون از مسئولین در این رابطه پیگیری کردیم ولی کمک مالی صورت نگرفته که مختص هیئت فوتبال و برگزاری مسابقات باشد.

وی در ادامه به بیان مشکلاتی در برگزاری مسابفات فوتبال و فوتسال در شهرستان میبد پرداخت و گفت: مشکل بزرگی که داریم کمبود زمین چمن در شهرستان میبد است و درحال حاضر یک زمین چمن در میبد وجود دارد و سال قبل ۱۶۰ مسابقه در این زمین برگزار شده است و همچنین مدارس فوتبال نیز در این زمین فعالیت دارند و تمرین تیم ها نیز در این زمین چمن برگزاری می شود و برنامه ریزی برای استفاده از یک زمین چمن در میبد یک کار سخت و پیچیده ای است.

حسین غفوری ادامه داد: مشکلاتی از جمله کمبود بودجه و امکانات داریم و الان می خواهیم یک کلاس مربی گری برگزار کنیم ۲۵ میلیون تومان فقط هزینه برگزاری این کلاس است و هزینه این کلاس برای یک نفر حدود ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است و شرکت کنندگان نمی توانند این هزینه های بالا را پرداخت کنند و  حتی در تامین هزینه های برگزاری مسابقات نیز مشکلات زیادی داریم.

فوتبال علاوه بر ورزش، یک نوع صنعت نیز شناخته می شود

حمیدرضا سمیعی مسئول کمیته آموزش فوتبال میبد و از پیشکسوتان فوتبال و مربیان مطرح در استان یزد درباره کمبود بودجه در فوتبال اظهار داشت: فوتبال در امروز علاوه بر اینکه به عنوان یک ورزش به آن نگاه می کنیم یک نوع صنعت است و البته در ایران این موضوع به طور حرفه ای دنبال نشده است.

سمیعی پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: در کشور های اروپایی فوتبال به عنوان یک صنعت شناخته می شود و سرمایه گذاری هایی که در این حوزه انجام می دهند نتیجه خیلی خوبی دارد و جواب می دهد ولی متاسفانه در ایران هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

مسئول کمیته آموزش فوتبال میبد ادامه داد: چند تا تیم هستند که درحال حاضر بر تیم های پایه خودشان کار می کنند و بعد از مدت طولانی از همان تیم ها و بازیکن های تیم در باشگاه خودشان یا باشگاه های بزرگ تر استفاده می کنند .

وی مسائل فوتبال را تشریح کرد و گفت: در سال جدید که مسابقات جام جهانی را در پیش داریم از همین الان تب و تاب جام جهانی همه دنیا را فرا گرفته و بزرگ ترین سیاست مداران دنیا به ورزش فوتبال اهمیت زیادی می دهند و در کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان و انگلیس و …    اکثر تیم های بزرگ آن ها سیاستمداران هستند و باید دید مسئولین ما نسبت به فوتبال تغییر کند.

حمیدرضا سمیعی افزود: در حال حاضر فراگیر ترین ورزش در دنیا فوتبال است و باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم.

باید به مدارس فوتبال میبد نگاه ویژه ای داشت

در ادامه همچنین برزگری رئیس هیئت فوتبال میبد در رابطه با برنامه های هیئت فوتبال بیان کرد: برای حمایت از تیم های پایه سعی کرده ایم که شور و اشتیاقی در این موضوع صورت گیرد و ورودی ها را رایگان کردیم و ۴ مدرسه فوتبال در میبد داریم که فقط یک زمین چمن دارند و باید به مدارس فوتبال میبد نگاه ویژه ای داشت که پایه و اساس فوتبال شهرستان میبد را شکل دهند.

محمد حسین برزگری رئیس هیئت فوتبال شهرستان میبد در ادامه تاکید کرد: هیئت فوتبال شهرستان میبد دراستان جزو بهترین هیئت فوتبال است و شهرستان میبد در لیگ هایی که حضور داشته است خیلی ظرفیت خوبی دارد و باید بتوانیم در لیگ کشور هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: انشاا… با حمایت های خوب فرماندار میبد که در این حوزه دلسوز هستند و در نظردارند که تیم صنایع میبد در فوتسال کشور داشته باشیم و امیدواریم در لیگ دسته دوم فوتسال کشور شهرستان میبد هم یک تیم داشته باشد و افتخاری برای شهرستان میبد باشد و همه باید کمک کنیم تا این تیم پیشرفت کند.

شرایطی محیا شود تا استعداد های فوتبال میبد از بین نرود

حسین غفوری در خصوص مهم ترین برنامه های کاری هیئت فوتبال میبد گفت: برگزاری مسابقات پیشکسوتان در امسال با حضور ۱۵ تیم از تمام محلات میبد در سطح استان یزد برای اولین بار اجرا شده است و یک اتفاق خوب و بزرگی است.

وی افزود: مسابقات جام رمضان فوتسال در ۴ رده نونهالان ، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود و بعد از مسابقات جام رمضان، مسابقات فوتبال چمن در میبد در رده نوجوانان و جوانان برگزار می گردد.

دبیر هیئت فوتبال میبد در ادامه گفت: در تمام طول سال مسابقات فوتبال و فوتسال درحال برگزاری است و خوشبختانه در شهرستان میبد استعداد های خوبی وجود دارد و استقبال خوبی از این ورزش در شهرستان میبد صورت می گیرد و امیدواریم شرایطی محیا شود که این استعداد ها و استقبال ها در شهرستان میبد از بین نرود.

وی افزود: خوشبختانه فرماندار میبد از ورزش فوتبال حمایت های خوبی انجام می دهند و همکاری خوبی دارند و یک زمین چمن در نظر گرفتند که زیرسازی آن در حال انجام است و امیدواریم در امسال افتتاح شود و انشاا… خیلی از مشکلات ما با افتتاح این زمین چمن حل شود.

مشارکت بیشتر خیرین در حوزه فوتبال میبد

حمیدرضا سمیعی مسئول کمیته آموزش فوتبال در این رابطه توضیح بیشتری داد و گفت: یکی از پرفعالیت ترین هیئت های فوتبال در سطح استان ، هیئت فوتبال میبد است  و فوتبال میبد دارای ظرفیت بالایی است ولی با مشکلات کمبود امکانات و منابع مالی روبه روست.

حسین غفوری دبیر هیئت فوتبال میبد در پاسخ به سوال خبرنگار آرمان در خصوص ارزیابی استعداد های فوتبال در سطح شهرستان میبد اظهار داشت: در فوتبال کشور آقای امیرحسین کارگر که در تیم استقلال تهران حضور دارد و همچنین در فوتسال بازیکنانی داریم که در تیم های استانی درحال بازی هستند که نشان می دهد استعداد های خوبی داریم که در سطح های حرفه ای نیز می توانند خود را نشان دهند.

وی تصریح کرد: تیم مهربد دوسال قبل در مسابقات استان یزد مقام اول را کسب کرد ولی به دلیل اینکه حمایت مالی از این تیم صورت نگرفت نتوانست در سطح کشور بازی کند و تیم یکی از شهرستان ها به دلیل اینکه بودجه آن تامین شده بود به جای تیم مهربد در سطح کشور حضور یافت.

غفوری همچنین به فرهنگ سازی در زمینه کمک به ورزش و فوتبال پرداخت و گفت: امیدواریم حمایت مالی خوبی در حوزه فوتبال شهرستان میبد صورت گیرد و امیدواریم خیرین در این حوزه مشارکت بیشتری داشته باشند و اگر این شرایط محیا شود می توانیم در سطح کشور تیم و بازیکنان زیادی داشته باشیم.

پیشرفت فوتبال میبد در سطح کشور با سرمایه گذاری به شکل ویژه و برنامه ریزی های درست و اصولی

حمیدرضا سمیعی مربی فوتبال شهرستان میبد نیز گفت: من در شهر های زیادی فعالیت کردم و در بحث استعداد یابی، با بررسی هایی که انجام دادم واقعا در رده های مختلف فوتبال میبد، بسیار افراد پراستعدادی وجود دارند و اگر سرمایه گذاری هایی به شکل ویژه در شهرستان میبد صورت گیرد  و با برنامه ریزی های درست و اصولی باشد من به شما قول می دهم در ۵ سال دیگر بازیکن های تیم ملی ما در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان بازیکنان پراستعداد میبدی خواهند بود.

این مربی فوتبال در پاسخ به سوال “از چه سنی باید استعداد های فوتبال را در شهرستان میبد کشف کنیم؟” گفت: ما در مدرسه فوتبال از سن ۸ الی ۱۴ سال ثبت نام داشتیم و در فستیوال هایی که شرکت کردیم بسیار نتیجه خوبی گرفتیم و نشان می دهد استعداد هایی خوب و بی نظیری در شهرستان میبد وجود دارد.

حسین غفوری دبیر هیئت فوتبال میبد در پایان اظهار داشت: امکانات ما در سطح شهرستان میبد خیلی ضعیف است و توقع داریم به فوتبال شهرستان میبد در زمینه های مالی و تامین زیرساخت کمک و حمایت کنند تا بتوانیم جوابگوی این شور و شوق فوتبال دوستان میبد باشیم تا این استعداد ها از بین نرود.

رئیس هیئت فوتبال در صحبت های پایانی خود گفت: با توجه به مشکلاتی که اعضای هیئت فوتبال بیان کردند، باید تقدیر و تشکری از فرماندار میبد و ریاست محترم ورزش و جوانان میبد داشته باشیم که نگاه ویژه ای به ورزش دارند و امیدواریم همه مسئولین حمایت کنند تا برتر بودن شهرستان میبد را در حوزه فوتبال بهتر از قبل نشان دهیم و با کمک و همکاری مردم و مسئولین ظرفیت شهرستان میبد را در ورزش و فوتبال بالا ببریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: محسن صادقی