آبیاری نوین و استقبال کم مسئولین میبد
آبیاری نوین و استقبال کم مسئولین میبد

نشست خبری رئیس اداره منابع طبیعی میبد با خبرنگاران برگزار شد به گزارش پایگاه خبری آرمان میبد، رئیس اداره منابع طبیعی در ابتدا با اشاره به کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در روز درختکاری توسط مردم و مسئولین میبد گفت: در زمینه تولید و کاشت نهال سعی بر این بوده که به نفع مردم باشد. […]

نشست خبری رئیس اداره منابع طبیعی میبد با خبرنگاران برگزار شد


به گزارش پایگاه خبری آرمان میبد، رئیس اداره منابع طبیعی در ابتدا با اشاره به کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در روز درختکاری توسط مردم و مسئولین میبد گفت: در زمینه تولید و کاشت نهال سعی بر این بوده که به نفع مردم باشد.

جنتی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و ۵ هزار اصله نهال غیرمثمر و زینتی کاشت شده است از آبیاری غیراصولی پوشش گیاهی در سطح شهرستان انتقاد کرد و گفت: یکی از روش های آبیاری در مناطق کم آب، آبیاری نوین است که با ارائه طرحی به فرمانداران سابق و کنونی سعی در اجرای آن داشتیم اما تاکنون با نظر مساعد از سوی مسئولین شهر مواجه نشدیم.

وی با اشاره به طرحی نوین که از سوی یکی از کشاورزان بکارگرفته شده اظهار داشت: مثلا با بکارگیری سنسورهایی در سطح زمین، وقتی رطوبت زمین به کمتر از حد معین می رسد، آبیاری نهال اتفاق می افتد.

این مقام مسوول از آماده سازی ۵۰۰ هزار گلدان برای درختکاری سال آینده خبرداد و با اشاره به پوشش های گیاهی مناسب اقلیم شهرستان گفت: پوشش گیاهی مناسب اقلیم میبد نهال های مثمر همانند زیتون، زرشک و عناب بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: سمیه فلاح