مسئولین در حل مشکلات مردم نباید کوتاهی کنند
مسئولین در حل مشکلات مردم نباید کوتاهی کنند
آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز مردم و جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و مسئولین به‌هیچ‌وجه نباید کوتاهی کنند.

آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز مردم و جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و مسئولین به‌هیچ‌وجه نباید کوتاهی کنند.


امام‌جمعه میبد بابیان اینکه امروز همه دنیا آمده‌اند تا این قدرت و ولایت الهی و نظام اسلامی که به برکت خون‌های پاک شهیدان در عالم شکل‌گرفته است را فروبریزند گفتند: در این نقطه حساس تاریخی، دستگاه‌های تبلیغاتی و قدرت‌های عالم با همه وجود تلاش دارند تا این پرچم را به پایین بکشند و این راه نورانی را خاموش و حرکت بزرگ ملت ایران را به شکست بکشانند.

خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه نماد این حرکت بزرگ رهبری معظم و خون‌های پاک شهیدان ماست که همه تیرهای بلا را متوجه آن کرده‌اند اظهار داشتند: قدرت‌های نظامی و امنیتی، سیاسی و شیطانی و بوق‌های مسموم تبلیغاتی عالم همه دست‌به‌دست هم دادند تا جلوی پیشرفت و درخشش این ملت و این انقلاب و آرمان‌های بزرگ را بگیرند و دائم به دنبال ایجاد این‌همه مشکل هستند که نیاز به بصیرت، آگاهی و هوشیاری دارد.

ایشان تصریح کردند: مع الاسف گاهی ما فریب می‌خوریم و غفلت می‌کنیم و در میان مسئولان و غیرمسئولان کسانی هستند که کوتاهی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه باید بیدار باشیم و بفهمیم در کجای تاریخ قرار گرفتیم و چه اراده‌های شیطانی آمده‌اند تا این عظمت ملت را بشکنند گفتند: دهه بصیرت این آگاهی و بیداری و شناخت درست مسائل سیاسی و اجتماعی را به ما می‌دهد.

مسئولین در حل مشکلات مردم نباید کوتاهی کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: امروز مردم و جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و مسئولین به‌هیچ‌وجه نباید کوتاهی کنند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه شرایطی که وجود دارد قطعاً باتدبیر و برنامه‌ریزی برخی از آن‌ها را می‌توان معالجه کرد بر بیداری هرچه بیشتر مسئولیت تأکید کردند.

سه نکته کلیدی برای عبور از مشکلات از سوی مسئولین

امام‌جمعه میبد راه عبور از مشکلات جامعه از سوی مسئولان را در سه نکته کلیدی مطرح کردند.

خطیب جمعه میبد گفتند: نکته کلیدی اول توکل بر خدا و ایمان به اراده الهی و آینده درخشان برای کسانی که راه خدا را انتخاب می‌کنند نهفته است و باید نهراسیم و شجاعانه به‌پیش برویم.

امام‌جمعه میبد گفت: شرط دوم این است که ما برای پیشرفت به قدرت خودمان، ملت و نیروهای نخبه و جریان‌های داخلی اتکا کنیم.

ایشان افزودند: این ملت اگر درست برنامه‌ریزی شود قدرت‌های بزرگ دارند و بر همه مشکلات می‌تواند فائق شوند.

آیت‌الله اعرافی راه سوم را حضور در عرصه‌های بین‌المللی دانستند و گفتند: باید تلاش کنیم قدرت‌های مسلط بر دنیا را کنار بزنیم و جبهه‌های جدید و محورهای نو در قدرت اقتصادی سیاسی در دنیا به وجود بیاوریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: وگرنه این زورگویان آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی بارها امتحان دادند و در شکل‌های مختلف اینها را آزمودیم و با جریان‌های گوناگونشان نشان دادند، هرکدام با شکلی و شیوه‌ای درصدد ضربه زدن به این ملت بزرگ و شکستن پیمان‌های خودشان هستند.

باقدرت راهبری و نگاه راهبردی باید دشمنان را کنار زد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه با نگاه راهبردی و قدرت می‌توان دشمنان را کنار زد گفتند: باید باقدرت راهبری و نگاه راهبردی، آرام‌آرام دشمنان را از صحنه مسائل منطقه کنار برانیم و قدرت‌های جدید تولید کنیم، این شدنی است به شرطی که به خدا و کمک خدا ایمان داشته باشیم.

با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید پرچم فاطمیه را برافراشته نگه داشت

امام‌جمعه میبد در ادامه پیشاپیش فرارسیدن ایام فاطمیه اول و دوم را به علاقه‌مندان و خاندان پاک پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه تسلیت گفتند و افزودند: به‌رغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود همه عزیزان تلاش کنند پرچم فاطمیه و نام بلند این بانوی بزرگ را با حفظ قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برافراشته نگه‌دارند.

ایشان بابیان اینکه به فضل الهی با ابتکار مبلغان و مداحان و روحانیون و اصحاب فرهنگ علیرغم همه دشواری‌های قریب یک سال کرونا، به شعار دینی توجه خوب و مناسب شده است افزودند: بلکه در مواردی این توجه معنوی و روحی و اخلاقی در جامعه افزایش پیداکرده است.

به‌رغم همه فشارهای اقتصادی وجوهات و تضرعات مردم افزایش‌یافته

امام‌جمعه میبد همچنین گفتند: به‌رغم فشارهای اقتصادی وجوهات خرد مردم افزایش پیداکرده است و تضرعات مردم و توجه جامعه به خدا و ارزش‌های دینی فزونی یافته است.

آیت‌الله اعرافی افزودند: همین روحیه معنوی، عبادی و اخلاقی در توجه به فقیران و نیازمندان و دستگیری واماندگان و آسیب دیدگان و کمک‌های مؤمنانه و مواسات گوناگون، این روح همبستگی اجتماعی و معنوی را جلوه‌گر کرده است که نشان از روح بیدار و نگاه عبرت گیر و درس‌آموز از وقایع و حوادث در جامعه ما دارد که امر بسیار مبارک و ارزشمند است. مدیر حوزه‌های علمیه کشور این حس معنوی، اخلاقی، وحدت و همگرایی و کمک به نیازمندان در شرایط کرونایی را همان تاب‌آوری ایمانی و آثار نگاه معنوی به حوادث و وقایع خواندند و با تأکید بر تقویت آن گفتند: توجه به اولیای الهی فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که مظهر همه سختی و تحمل و دشواری بود می‌تواند این‌همه معنویت و اخلاق را در ما تقویت کند.

قدردانی از کادر درمان و خیرین

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود از همه پرستاران، پزشکان، بهورزان و کسانی که در تأمین سلامت مردم و بهداشت و درمان کوشا بودند تشکر کردند.

ایشان همچنین از مردم و خیرینی که در همه این حوادث و وقایع همدلی و همراهی داشتند سپاس گذاری کردند.

امام‌جمعه میبد از کسانی هم که قرارگاه حاج قاسم سلیمانی را برای کمک‌های مؤمنانه و توجه به نیازهای جامعه شکل دادند و توفیقات خوبی را کس نمودند قدردانی کردند و گفتند: همچنان هم به این حرکت مؤمنانه، مواسات اجتماعی، همبستگی با نیازمندان و محرومان را باید ادامه دهیم و این شعائر دینی و ارزش‌های متعالی دینی و اخلاقی را پاس بداریم.

با شهرسازی درست خسارت را می‌توان به حداقل رساند

آیت‌الله اعرافی پنجم دی روز ایمنی و کاهش آثار و بلایای طبیعی را گرامی داشتند و گفتند: با شهرسازی درست و ساخت‌وساز و برنامه‌ریزی درست از سوی مسئولان و خود مردم جلوی بسیاری از خسارات و تلفات سیل و زلزله و وقایع را می‌شود گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در مسائل بهداشتی هم همین‌طور است افزودند: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی وظیفه‌ای است که همه باید به حد توان خود در زیرساخت‌هایی که جلوی خسارت‌های بیشتر و تلفات افزون‌تر می‌گیرد مشارکت داشته باشیم.

ایشان اظهار داشتند: خیابان‌سازی، شهرسازی، زیرساخت‌های بهداشت، درمان و آموزش همه باید مشارکت داشته باشیم چراکه یک شهرسازی خوب می‌تواند خسارت‌های یک زلزله سنگین را به حداقل حتی به صفر برساند و لاابالیگری و بی‌توجهی به قوانین و استانداردهای لازم ممکن است همان حادثه را به فاجعه بزرگ تبدیل کند.

پاپ و دستگاه مسیحیت در برابر قدرت‌های شیطانی بایستند

آیت‌الله اعرافی در ادامه بیانات خود میلاد حضرت عیسی مسیح را به همه موحدان عالم تبریک گفتند و افزودند: امیدواریم پیروان آن حضرت که در جهان هم فراوان هستند به تعالیم حضرت عیسی اهتمام بورزند و تلاش کنند قدرت‌هایی که در تحت نام مسیحیت شکل‌گرفته و این نام را با خود حمل می‌کنند و منشأ فسادهای بزرگ در عالم شدند آن‌ها را به تعالیم ناب و درست حضرت عیسی برگردانند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ما مسلمانان به همه پیامبران الهی عشق می‌ورزیم و اعتقاد داریم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم تصریح کردند: مع الاسف در همین کشورهایی که این نام مبارک را با خود حمل می‌کنند هرازچندگاهی شاهدیم گروهای منحرفی به مقدسات عالم اسلام جسارت می‌کنند که شایسته نیست.

خطیب جمعه میبد گفتند: از دستگاه پاپ و مسیحیت عالم انتظار است که این احترام و جایگاه مقدسات و انبیاء الهی و مقدسات اسلام را حفظ کنند و قدرت‌های شیطانی، مستکبر و زورگوی عالم که در همین کشورهای مسیحی شکل‌گرفته و چند قرن بر گرده بشریت نواخته‌اند و آن‌ها را استثمار و استعمار کردند با آن‌ها به مقابله برخیزند و جلوی قدرت‌های زورگو و شیطانی بایستند.

  • منبع خبر : میبد آدینه